maandag 18 mei 2015


Gisteren zijn we als afsluiter van de meivakantie een dagje naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen gegaan. 3 Jaar geleden was ik er voor het eerst (en laatst) geweest. Ik had toen mijn eerste meeting met een groep meiden van een zwangerschapsforum. Het was een hartstikke leuke dag maar het dierenpark stond nog in mijn geheugen als nogal een bouwval. Het was toen wat rommelig en veel dingen waren dicht.

Via vakantieveilingen kochten we de tickets voor een mooi prijsje. Mijn man had het uitje gekozen en ik was dan ook benieuwd hoe het deze keer ging bevallen. Vorige week zondag hadden we ontzettend leuke dag gehad in het Dolfinarium. Ik hoopte dus deze keer ook weer zo'n geslaagd uitje te hebben met de kindjes. En dat hadden we gelukkig ook. Doordat het een aantal jaar geleden nogal een bouwval was, was het dierenpark nu wel heel erg opgeknapt. Wat een prachtig dierenpark heeft Rhenen. Naast Burgers Zoo is dit zeker de leukste dierentuin waar we tot nu toe zijn geweest. De dieren hebben heel veel leefruimte, overal staan prachtige bomen en alle dieren zijn ook nog eens van heel dichtbij te bekijken. Helemaal fantastisch. Wij kwamen het allerliefste bij de giraffen, want die kon je vanaf een brug gewoon voederen met wat bladeren en aaien.


Wat een prachtige en bijzondere beesten zijn het toch die giraffen. Ook was er bij de rendieren net een baby rendier geboren, maar dan ook echt nét nét he! Het vruchtwater lag nog vers in het zand en het vlies hing er nog uit. Het kleine rendier was inmiddels schoongelikt en probeerde al op te staan.

We hebben een heerlijke dag gehad. Hayden keek zijn oogjes uit en Hayley heeft weinig geklaagd ;).
In totaal hebben we 5 uur lang door het park gelopen en toen we eenmaal in de auto naar huis zaten, waren we heel moe. Maar dit was zeker weer de moeite waard. Ik kan gewoon echt genieten van zo'n dagje weg. Even genieten van de omgeving, elkaar en mijn hoofd op nul zetten. En woensdag staat er weer een uitje in de planning, maar dat wordt minder ontspannen denk ik voor mij. Ik ga namelijk mee op schoolreis met Hayley. Super gaaf natuurlijk, maar ook wel spannend. Ik heb ook nog geen idee waar we naartoe gaan. Maar ik laat me verrassen. Uiteraard lezen jullie er een verslagje over. Voor nu nog een paar foto's van gisteren:





Categories:

1 opmerking:

  1. Leuk! Wij gingen een paar jaar geleden vaak op nieuwjaarsdag. Toen was er zo'n actie en dan kon je gratis. Het blijft een fijn park om te bezoeken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!